W celu wzmocnienia skuteczności sprzedaży każda firma powinna inwestować we wszelkiego rodzaju działania okołosprzedażowe. Przy dobrym komunikowaniu marketingowym, sprawnym PR firmy i dobrym zarządzaniem kryzysowym jest to jedna z najważniejszych kwestii rozwijających każde przedsiębiorstwo.

businessmen-shaking-hands(sxc.hu)

businessmen-shaking-hands(sxc.hu)

W skład działań związanych ze wsparciem sprzedaży wchodzą:
– precyzyjna analiza obszarów wzrostu efektywności działań całego pionu handlowego
– projektowanie i wdrażanie różnego rodzaju konkursów sprzedażowych
motywacja pracowników.
– projektowanie i organizacja działań incentive
– budowanie lojalności sieci sprzedaży

Dodatkowym elementem wspierającym wszystkie działania handlowe jest optymalizacja sprzedaży. Polega ona na standaryzacji wszystkich elementów procesu sprzedaży i obsługi klienta. Ma to ogromne znaczenie z punktu widzenia rozwoju firmy i usprawnienia jej funkcjonowania. Przebiega to dwuetapowo. Rozpoczyna się go od przeprowadzenia analizy obecnych działań handlowych, ważna jest krytyczna ocena dotychczasowych praktyk. Wszystkie osoby zajmujące się w codziennej pracy sprzedażą oraz obsługą klienta powinny podjąć się modyfikacji swoich działań. Należy je skonfrontować z wymaganiami i oczekiwaniami klientów. Sprzyja temu ponowna analiza rynku i sprecyzowanie grupy docelowej. Powinno odbywać się to w oparciu o szczegółowe dane, a nie tylko demograficzne, znacznie bardziej wymierne w tym wypadku jest analiza zainteresowań, hobby, zawodów. Po przeprowadzeniu takich badań należy je koniecznie skodyfikować, wdrożyć i systematycznie praktykować oraz w miarę rozwoju firmy modernizować.

http://amon.com.pl/wp-content/uploads/2016/04/biznes.jpghttp://amon.com.pl/wp-content/uploads/2016/04/biznes-300x300.jpgAdrian KarpackiBiznes i finansebiznes,marketing,optymalizacja sprzedaży,sprzedaż
W celu wzmocnienia skuteczności sprzedaży każda firma powinna inwestować we wszelkiego rodzaju działania okołosprzedażowe. Przy dobrym komunikowaniu marketingowym, sprawnym PR firmy i dobrym zarządzaniem kryzysowym jest to jedna z najważniejszych kwestii rozwijających każde przedsiębiorstwo. W skład działań związanych ze wsparciem sprzedaży wchodzą: - precyzyjna analiza obszarów wzrostu efektywności działań całego pionu...