Gdy pomysły na obiad kończą się już w środku tygodnia, nie mamy czasu ani energii na wielogodzinne stanie przy garnkach a chcielibyśmy zjeść pysznie i zdrowo – pora na dania jednogarnkowe. Są to dania proste i szybkie w przyrządzeniu a do tego nie wymagające wielkiego zaangażowania. Główną ich zaletą jest fakt, że możemy dodać do nich wszystko to, na co akurat mamy ochotę lub co jest pod ręką. Efekt jest znakomity.

Jaka jest idea dań jednogarnkowych?

2

Idea jest bardzo prosta – minimum garnków, maksimum oszczędności czasu. Dania jednogarnkowe to jak sama nazwa wskazuje dania, które mieszczą się w jednym garnku, czyli jest to swoisty miks składników. Podstawą dań jednogarnkowych jest bez wątpienia mięso. Najczęściej używa się do nich pokrojonej w kostkę piersi z kurczaka albo mięsa mielonego. Kolejnymi ważnymi składnikami są warzywa. Panuje tutaj pełna dowolność a zasada jest prosta – im więcej warzyw, tym lepiej. Dlatego też bez oporów dodajemy startą marchewkę, pietruszkę, selera, pokrojonego pora, selera naciowego, szpinak, jarmuż, cebulę. Warzywa dusimy razem z mięsem w garnku aż będą miękkie. Lista składników jest nieograniczona. Wszystko zależy od naszych upodobań. Na samym końcu dodajemy element zagęszczający, czyli kasze, ryż lub makaron. Wszystko wedle uznania.

Kasza, ryż czy makaron?

3

Bez wątpienia najlepsza i najzdrowsza będzie kasza. Tutaj poleca się szczególnie kaszę gryczaną nieprażoną, kaszę jęczmienną pęczak, kaszę jaglaną oraz kus kus. Kasze zawierają mnóstwo elementów odżywczych i składników mineralnych. Jeżeli decydujemy się na ryż, to tylko dziki ryż brązowy bogaty w błonnik, magnez i witaminy z grupy B. Ryż brązowy gotuje się zdecydowanie dłużej niż biały ale jest o wiele zdrowszy i warto go na stałe włączyć do diety. Do naszego dania jednogarnkowego możemy dodać ryż ugotowany wcześniej albo dodać ryż do garnka z mięsem i warzywami oraz podlać wodą. Ze względu na obecność warzyw lepszym rozwiązaniem będzie ugotowanie ryżu osobno, aby nie wygotować z warzyw wszystkich składników odżywczych. Dania jednogarnkowe są doskonałym sposobem na szybki obiad, a ze względu na dowolną ilość kombinacji i składników – posiłkiem atrakcyjnym i ciekawym w smaku oraz sycącym i zdrowym.

http://amon.com.pl/wp-content/uploads/2016/11/110.jpghttp://amon.com.pl/wp-content/uploads/2016/11/110-300x300.jpgLucjaDietydania jednogarnkowe,dieta,kaszotto,mięso,obiad,risotto,ryż,warzywa
Gdy pomysły na obiad kończą się już w środku tygodnia, nie mamy czasu ani energii na wielogodzinne stanie przy garnkach a chcielibyśmy zjeść pysznie i zdrowo – pora na dania jednogarnkowe. Są to dania proste i szybkie w przyrządzeniu a do tego nie wymagające wielkiego zaangażowania. Główną ich zaletą...