Zima to dla auta prawdziwy test sprawności. I chodzi tutaj nie tylko o elementy układu hamulcowego, zawieszenie czy skuteczność ogrzewania, choć oczywiście ich sprawność także jest ważna i ma wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Okazuje się jednak, że to silnik jest w zimie poddawany największym obciążeniom. Skrajnie niska temperatura to główny czynnik, który sprawia, że możemy mieć rano dość poważny kłopot z rozruchem. Niezależnie od tego, czy mamy auto z silnikiem benzynowym czy z silnikiem Diesla, należy zimą obchodzić się z silnikiem w szczególny sposób.

Silnik benzynowy i zimowe niespodzianki.

1

Silniki benzynowe są zdecydowanie sprawniejsze i bardziej dynamicznie w okresie zimowym. Nie mają większych kłopotów z rozruchem, szybko się nagrzewają i pracują równo. Wiąże się to przede wszystkim z konstrukcją silnika. W silnikach benzynowych do zapłonu niezbędna jest iskra, którą osiąga się dzięki wyładowaniu elektrycznemu. Jednakże, aby silnik mógł skutecznie odpalić konieczny jest sprawny akumulator. Niestety wielu kierowców o tym zapomina. Jeżeli więc nasz akumulator najlepsze lata ma już za sobą, koniecznie wymieńmy go zanim nadejdzie zima. W autach z silnikiem benzynowym przy niskich temperaturach często zdarzają się usterki cewki zapłonowej. Wymiana usterki nie jest droga i przeważnie są to naprawy dokonywane od ręki.

Kapryśny Diesel.

3

Niestety użytkownicy aut z silnikami Diesla nie mają tyle szczęścia, co właściciele aut z napędem benzynowym. Diesle są zimą dość mocno kapryśne, co wiąże się bezpośrednio z właściwościami świec żarowych, które są bardzo wrażliwe na niskie temperatury. Dlatego też zanim przekręcimy kluczyk w stacyjce, musimy poczekać, aż świece żarowe osiągną odpowiednią temperaturę. I tutaj także pojawia się konieczność sprawnego akumulatora. Innym koniecznym wymogiem jest dobrej jakości olej napędowy, do którego w okresie zimowym muszą zostać dodane substancje obniżające temperaturę krzepnięcia. Niestety są to dodatki dość drogie, dlatego też dodaje ich się niewiele i w przypadku nagłego ochłodzenia olej po prostu tężeje.

Bez wątpienia zimą więcej kłopotów może przysporzyć nam silnik Diesla. Nawet nowoczesne silniki często nie radzą sobie podczas dużych mrozów, zwłaszcza jeżeli paliwo w baku nie jest odpowiednio zabezpieczone przed krzepnięciem. Ratunkiem na wszelkie niedociągnięcia i problemy zarówno w przypadku jednego jak i drugiego silnika jest garażowanie auta. Te kilka stopni różnicy w garażu ma dla auta ogromne znaczenie.

http://amon.com.pl/wp-content/uploads/2016/11/26.jpghttp://amon.com.pl/wp-content/uploads/2016/11/26-300x300.jpgLucjaMotoryzacja i transportauto,benzyna,cewka zapłonowa,diesel,silnik diesla,świeca żarowa,zima
Zima to dla auta prawdziwy test sprawności. I chodzi tutaj nie tylko o elementy układu hamulcowego, zawieszenie czy skuteczność ogrzewania, choć oczywiście ich sprawność także jest ważna i ma wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Okazuje się jednak, że to silnik jest w zimie poddawany największym obciążeniom. Skrajnie niska...